Thursday, August 6, 2009

buka meja 1

ha,tiba lah kita kepada segmen buka meja(open table)..hehe..

segmen ni aku buat khas untuk menceritakan kisah2 silam aku..bukan ape,saje nak buat kenangan2 aku dari aku kecik2 comel gebu dlu samapi la besar gedabak hensem bergaya sekarang nih..niat bukan untuk berlagak,jauh sekali dari membuka aib..saje nak berkongsi crita2 lama aku..yang baik jadikan tauladan,yang buruk jadikan sempadan(eh tol ke tak pribahasa aku nih?hehe)

ok,nama sebenar aku john danial..oke tak lawak..nama aku mohd asnizam bin mohd bisri..dilahirkan oleh ibu aku,puan siseri bte kadri pada jam 830 pagi di bilik sembahyang umah encik bisri bin khodori@bapak aku..tapi tu umah aku yang lama,dekat sebuah kampung di gelar kampung parit kerajaan..aku tak lahir kat hospital oke..gagah jugak mak aku..i lap u la ibu ku..

aku ada 6 adik beradik termasuk aku.aslina,asliza,asnizam,asfawi,izuan fazrin,n last sekali izzati.akak atas aku dah kawin and aku dah ada 3 anak buah.awi plok still form 5 kat mrsm batu pahat,jerin form 2,n zati tadika agama johor.zati paw aku beg roda 2 ketul balik nih sebab dia dapat nmbr 2 ritu...kalau dy dapat nmbr 1 kan dy paw aku 1 je beg roda..hehe..

nape aku guna nama coklat panas?sebab nye senang ja..aku suka giler coklat..tak kiralah coklat yang makan2 tu ka,air coklat ka,sume yang berkaitan coklat aku gemar.dekat tempat aku ada 1 kedai tuh namanya 25 jam,kedai mamak.orang prit raja cnfrm taw tempt nih.dekat situ ada 1 menu tuh nama nya roti coklat(roti canai coklat).memng muke aku jela yang selalu melepak kat sana.so ada sesape nak bagi aku coklat tak kat aku?ngeeee~~

aku sekolah rendah kat 3 tempat,sek keb seri bandan,pastu drjah 5 kat sek seri kemajuan,n lastly drjh 6 kat sek keb kota dalam.menymbung peringkat mngah rendah kat sek men datok menteri,n mengah atas kat sek men sc johor kat kluang nuuh..habis spm aku dapat tawaran gi jepun dari jpa,so amek persediaan kat ambang asuhan jepun,um..pas habis belajar mcam nak giler 2 tahun,akhir nya alhamdulillah aku lulus exam nak ke jepun.and sekarang nih aku sedang menuntut ilmu dalam bidang kejuruteraan mekanikal,major in bio robotic dekat sebuah yang u yang di gelar yamaguchi university.habis citer pendidikan..

ok sampai d sini jela episod 1..

ringkasan episod depan:
hukuman2 yang aku kene sewktu kecil.budak nakal lak katakan..hehe..

note:duduk library sepatut nye untuk stdy dan bukan tulis blog:)

No comments: