Thursday, July 23, 2009

gaji

orang kerja kilang dapat gaji 7hb..

orang kerja kerajaan dapat gaji bape hb ek?aku tak tau..

tapi bebudak jpa jepun dapat "gaji" setiap 23 or 25 hb setiap bulan..

padahal bukan gaji,tapi elaun sara hidup..haha..so tarikh 23 hb or biasanya 25hb kitorang akan sentiasa merindui email dari orang embassy,funahashi nama nya..dia ni laki taw.aku pernah salah antar emel kat dia cakap dear mrs funahashi.pastu dy reply emel aku,ada tulisan kat bawah tu,"next time,please use mr because i am a man"..kan dah bersegan tuh..

emel yang di rindui tu lebih kurang camni lah:

Dear MOHD ASNIZAM BIN MOHD BISRI san,

Hope you are well.
This is the payment information of your allowance.
Payday will be 23 July 2009 (It might be in the afternoon)
Payment detail as follows:

ESH August 2009
XXXXXX
Total
XXXXXX
Bank Remittance Charge
-XXX
Amount in your account
XXXXXX

Please check your bank account.

Best,

Takashi Funahashi
Embassy of Malaysia Tokyo

lebih kuarng camtu lah..senang,tak payah selalu kne tepon orang jpa macam kat malaysia dulu tiap kali lambat..

so rini aku dapat "gaji" aku.berapa dapat?rahsia la wei...hehe..alhamdulillah..

so nak shopping ape ek bulan nih?kne buat list nih..haha

5 comments:

TuYa said...

sama la ceklat..
org gomen dapat gaji ari ni gak..
leh la makan best ek?hehhehe..
nak kirim barang la sana la dr ceklat..
nak balik Malaysia dah kan?

xAmU said...

ohh yeke?
ape lagii,belnja r..student nih..hehe..
nak kirim ape?boleh ja..
kne bagtaw cepat la,takut x sempt beli..

Suraya I. said...

ok, buleh blikan ak souvenir gune duit gaji ko tu yeay!~

Izza - Jiejah said...

shopping aperrr ?
kimono satuuuuuuuuuuuu ... :P

xAmU said...

beli kimono 1 boleh beli motor 1 kak jiejah oii..hehe
ole2 tu ape?aku x bape paham lah..haha