Tuesday, June 30, 2009

najlah batrisyia

semalam tepon ibu aku,nak bertanyakan masalah kobis tuh,hehe..pastu citer2,ibu aku bagitaw yang kak long dah bersalin,anak pempuan..alhamdulillah..sonok giler aku cam aku plok yang dapat anak..pewitttt..bertambah sorg lagi ahli keluarga aku..dan tu juga bermakna bertambah lah duit raya yang aku kene keluarkan setiap kali raya..hehe..

bila aku tanya nama nya,ibu bagitaw nama anak kak long tuh najlah batrisyia..waduh2,kok bisa terbelit lidah mahu menyebut nya tu sih..hehe..

teringat masa kenduri potong jambul anak kak long yang 1st dulu,kat bungkusan telur tuh ada la tulis ucapan "terima kasih daripada damia batrisyia sekeluarga".habis kenduri je orang2 tua pegi tanya aku nak baca camne nama nya tuh..bila aku bacakan,orang2 tua pun cakap,pehhh nama nya..hehe..henduri yang kali ni tak taw lah camne plok..hehe..





#damia batrisyia binti yusri

bercerita pasal kak long aku nih,kak long aku nilah yang paling banyak berjasa kat aku walaupun keje dia jadi kerani sekolah jer.dulu masa sekolah kat sc johor,kalo dia ada kat kmpung and aku tepon umah cakap aku minum serbuk nes segera tuh,cnfrm kne marah dengan dia..dia kata minum tu tak bagus tuk otak.pastu nnti dia datng sekolah anto milo,dengan makann2 lain.

ada sekali tuh aku ngidam cheezy wedges,dy dtg sekolah belikn aku 4 bungkus cheezy wedges tuh,memang puas la aku makan..

masa kat aaj(ambang asuhan jepun um) dulu,kekadang dia pun masukkn duit kat akaun aku walaupun aku dapat scholar masa tuh.dia kata "duit ni buat makan,kalo orang makan,jangan tengokkan aje,pastu jangan mintak2 makann orang,pegi beli sendri"

thnx kak long for everything..insyaALLAH budi baik kak long selama ni akan ku balas pabila ku pulang ke malaysia kelak..cewah..hehe..

neway,congrate kak long sekeluarga..so,kak long nak anak2 sedara aku nih di bagi duit raya versi duit jepun ke duit malaysia?haha..~

4 comments:

TuYa said...

best tau dapat anak sedara baru..
tahniah utk kak long ceklat sekeluarga..

xAmU said...

tq2..
uishh,memang lah sonok..
xsabar nak balik umah nih..hehe

min minna said...

salam singgah. saya jengah. saya ziarah.

xAmU said...

boleh2..
jemput2..
semoga gembira baca nukilan yang x seberapa nih...cewah:D