Tuesday, June 2, 2009

giving up

aku hanyalah insan biasa yang sering bergelumang dengan perasaan sendiri..tambahan lagi bila musim pepriksaan ataupun sesuatu yang berkaitan dengan pelajaran aku.walaupun orang2 lain mngenali aku sebagai seorang hepy go lucky yang hanya taw membuat bising sahaja sambil mngusik orang lain,tetapi jauh di dalam lubuk hati aku,aku tetaplah hnyalah seorg insan biasa,yang mempunyai pelbagai perasaan yang sukar di luah kn dengan perkataan,mungkin sedikit sebanyak boleh di luah kan dengan blog ku ini.itulah sebab utama mengapa aku membuat blog ini..

insan yang nampak kuat,tetapi sebenarnya rapuh di dalam

itulah rasanya ayat yang paling tepat tuk diriku ini..

sentiasa tersenyum walaupun hati berkaca2..

dari dahulu lagi,aku menjadi orang yang kuat berusaha untuk mencapai sesuatu,tetapi sering mendapat keputusan cukup2 makan,ataupun sederhana je.dari dahulu jugak,aku sering di kelilingi orang2 yang usha sikit jer,ataupun x berusha langsung,tapi mendapat keputusan yang lebih baik,ataupun lebih tepat lagi lebih sangat2 baik.

di jadikan crita ari ini,rakan ku mengajak mengambil keputusan kertas peperiksaan subjek yang memng killer la kat u aku ini.masa ambil tuh,dia mndapat markah 60 mrkah,dan sensei memuji dia.pabila sampai ke turn aku,aku hnya mendapat 15 markah je.lecturer tuh nasihat kn aku mcam2 sambil menyuruh aku berusaha lebih.


sebenarnya bukn lah aku tak berusha,aku mahu saja memberitahu lecturer tersebut yang aku telah berusha semnggu tuk subjek tersebut,tapi entah macam mana aku memang tak taw langsung nak menjwab soaln2 dia tuh.haishhh,sepanjang perjlnan pulang,aku tertunduk sambil berdoa semga cepat aku sampai ke rumah..dan sekali lagi aku membanding kan diri ku kepada rakan ku tersebut.dia tak berusaha sangat pun dapat markah camtuh,menagapa aku mesti hnya dapat sebegini..hurmm..

ni bukanlah kali pertama..

dan aku telah bergive up terhadap cter2 aku menjadi seorang lecturer..

i`m giving up..

give up..

and give up..............................

No comments: