Friday, December 4, 2009

sushi udang goreng

ha,ritu ada beberapa orang comment pasal sushi kan baru aku teringat nak citer psal sushi.

sushi mknan jepang kan,tapi tahun lepas seingat aku 3 kali ja pi makan sushi..yg pertama tu sebab senior nak balik msia dah grade.tradisi bebudak u aku sape dah grade sebelum balik kene semua belanja semua bebudak msia kat cni..ha,time ni lah nak ketuk habis2 duit senior..

kali kedua tu memang sebab nak makan susshi,n kali ke tiga sebab baru balik mana entah,pastu saje nak melepak makan ringan2..

kesimpulan nye dlu aku memang tak suka makan sushi..

then start tahun ni aku jadi suka makan sushi..tiap2 mnggu pergi msalah nyer tuh..maybe sebab yang ni aku makan sedap gilos..bawah ni fevret aku,sushi udang goreng..

ebi furai sushi

yang ni plok di panggil syouyu..lebih kurang cam kicap lah rasa nyer,tapi lagi sedap..makan sushi cecah benda alah ni la..


ada bebrapa lagi gambar sushi yang aku sempat snap,meh jom layannnnnzzz..

sushi kat sini seyes sedap gilossss,sehingga menjilat chopstik(makn x guna tngan)..blik msia nnti kompom aku dah tak makan sushi sebab tak sedap..pdahal dulu seblum datang sini dlu main tibai ja sushi jusco tuh,siap bawa masuk pi tengok wayang tu tak boleh blah..orang dok makan popcorn tengok wayang,aku dok makan sushi,minum air tin beli kat jusco..uishhh,gue rindu msia lah..

harga sepinggan 126 yen..tu aku makan sket tuh 10 pinggan,bese berbelas2 gak lah..dah 1260yen minimm sekali makan..bengkok ler aku camni kalo hobi makanbenda ni berterusan..bila nak start kumpul duit nak beli kreta ni weiiii zam wei..tapi takpa,makan duit jangan berkira(aceceh hati memujuk)..

aku tak taw lah nape,tapi aku suka dok depan pakcik yang tengah buat sushi tuh..aku suka tengok dia buat sushi(bukan suka pakcik tuh).rasa cam tenang ja tengok dia senyum ja buat sushi tuh..dah lah muka cam pakcik melayu..ala,muka cam pakcik melayu bawa honda c70 pepagi pakai kopiah lepak warong order roti canai denga kopi tuh..seriusss gue tak tipu wei..

entah2 dia orang melayu merantau ke sini kot?pakcik ada anak perempuan tak?

6 comments:

Shafa Adam said...

pakcik tuh xbaca blog ko r.pi r tny depan2.gentle la wey.kekeke

xAmU said...

ko jgn wei..
kang pkcik tuh suh ak kawin plok dgn ank dy..
pnt r ak nk ckp jepon ari2..haha

beruangbuncit said...

hmmm bila pulak ko gi makan sushi tiap2 minggu? Serius aku dh lama tak makan sushi. Aku mengidam gle nk makan. Tp tak pernah ada org ajak gi. Apa kata ko ajak aku gi makan sushi hujung minggu ni?

xAmU said...

agak pnjg komen ko beruang buncit..
haha..
aku hajak mnggu lepas ko tamaw,ha kan dh rugi..haha

eiza in the house.. said...

uit..sodap ke..berpinggan ko makan..nak kalah kan aflin shauki ke..

xAmU said...

eh ni siket ni kak..bese ber belas2..
tu r,hingat nak beso sket bdn nih,tapi tamaw la sampai jadi afdzlin shauki..haha