Thursday, December 17, 2009

senyum x kering gusi

balik kelas penat tuh terus pi 7eleven yang dekat dengan uni nak beli roti..siap bakul penuh dengan daging burger,paratha,daun serai sume yang baru jer gue tempah kat internet..

lepas angkut 2 bungkus roti and tak lupe gue punye susu lembu kegemaran,cepat2 blah dari 7e tu sebab gue ksejukn..seyes sejuk gilos2..

depan 7e tuh ada traffic light..selaku penduduk jepang yang skema,gue terpksa lah berenti gak nak tggu lampu hijau yang ada gmbr org jalan tu jadi hijau..

dekat line depan sekali tuh ada kereta..anak gadis wei yang bawa..bulu mata lebat,rambut perang2 hitam..fuhhh gue ckap lu mantoppp wei..

tetiba dia cam berangan bila pandang kat aku..

aku senyum..

dia pun senyum..

aku nampak lampu traffic light dah hijau dah..masa dy senyum kat aku tuh,aku senyum balik,pastu aku tunjuk jari kat lampu isyarat depan dy tuh dah hijau..

pastu kan..pastu kan..dy macam tersenyum malu2 tersipu2..then tundukkan pale sket n trus blah..time nih gue rasa pehhhh,gue macho gilos..pastu memang stret r sampai rumah senyum ja tak berenti2..

gue rasa makcik2 yang dok melepak tepi jalan tuh sumemesti ingt aku gilos sebab senyum sorang2..

**8,7,6,5,4,3,2,1 ri lagi nak winter holiday

8 comments:

Beautiful Disaster said...

tak sempat ngorat? ;)

fatin azhana said...

tolong la zam.hahahaha!mcm drama jepang la weh.

xAmU said...

@beautiful disaster
tak sempat lah..lampu isyarat tu dah tukar..hehe

@jenna
standard la wei bg orang half jepang mcm aku..hehe

beruangbuncit said...

pas ni tiap2 hari ko lepak kat traffic light la wei.

xAmU said...

aduh,yang tu penat sket la beruang buncit..sejuk wei..beku la taik hidung aku..haha

Suraya I. said...

adekah engkau kali prtame mndpt snyuman sbegitu dr gadis jepun wahai asnizam?

Shafa Adam said...

betol sur~gile byg terus mamat nih.kesian2.time aku senyum kat ko dulu mesti lg dasyat ko punye gile byg kn.haha:p

xAmU said...

@suraya
kalo aku jawab haah,nnti ko cakap aku tak hot..so aku tamaw jawab lah..hak3

@capau
macam xde perasaan je ak tengok ko dulu..haha..ke ko yg giler senyum bayang tgk ak dlu?blushing2 sket la camni..hehe