Tuesday, October 27, 2009

mentang2 negara kaw!

sebelum start baca,aku nasihat kan korang beristghfar bnyak2 sebab post kali ni citer emo sket..cis cam tengah PMS ja emo2 nih..

citer ni berlaku jumaat lepas,time kelas seizu(lukisan kejuruteraan).tapi sekarang dah buat pakai software autocad,ala yang pakai koputer lukis pelan tuh..peh,cam terasa macho r plok aku cakap camtuh..

oke back to the main story..sebelum start aku cakap dulu oke komputer ni sumer gune 100% bahasa jepun oke.xdok bahasa inggeris langsung kecuali perkataan autocad tuh.bahasa melayu lagi la haram..bukn lah nak cakap aku nih pndai gune komptr bhsa jpun,in fact aku terkial2 nak gune..

alkisah pagi tuh kne wat lukisan yang lain sket2 saiz nye dari lukisan2 sebelum nih..so kene la ubah setting sket kan..aku try r ubah kan,tapi tak boleh2..asek tak jadi ja..TA(Teaching Assistant) plok asek tolong orang lain ja..aku pun cube2 r ubah setting tuh sendiri smntara tggu dy datang..

so masa sensei(lecturer) terangkan step2 nak buat tuh,aku tak bape la nak dengar sebab sibuk dok nak tukar setting saiz..yela,selagi tak boleh tukar,tak leh start nak buat keje..pastu tempat duduk aku agak belakang r..dengan tahap kerabunan aku nih,aku nampak sipi2 ja white board depan tuh..tempat dudk memang dah tetap,sebab ikut nmbor bilangan kita kn..aku try gak r tanya si naim,member se course aku yang dok belakang aku,tapi dy pun ad prob sama,aku pun pasrah jela..

so by the time TA dah betul kan setting size aku,aku dah tertinggal jauh giler dah..aku pun cube tenang kan diri,oke takpe,buat pelahan2..step 1st lepas oke,nak masuk step ke 2,aku dah xtaw r,sebab yang tuh sensei baru ajar pagi tuh..aku tanya TA,dy suh aku tengok manual yang sensei bagi..ok fine takpe,aku try buat sket2 ikut manual tuh..

nak masuk step nombor 3,aku cube r kan tanya member sebelah aku..

aku:kore tte saa,doiu imi no ka?(benda ni kan,ape makna nye?)

(dengan muka bengang tahap macam aku baru lpas tmpar muke dy,dengan sore tinggi)

dia:kono cyushinsen de kaku..ATAMA WO TSUKAEYO OMAE!)
(guna r garis tengah tuh..GUNE LA PALE OTAK KO TUH SKET!!

WTF!!

aku belajar bahsa jepun 2 tahun je,belajar pun perkataan2 basic+perkataan engineering..ko ingat boleh sampai tahap macam ko cakap ka??boleh sampai tahap ko buat bising kat kelas yang selalu buat aku mneympah tu ke??ko ingat ko bagus sangat??ko ingat aku teringin sangat nak tnya ko??kalo ko ingt camtuh,pegi antok dinding dan terjun bangunn sekrang..xpyah tangguh2,gi buat sekrang..

kalo aku bagi manual tuh dalam english,ko mesti lagi terkedek2 lagi teruk dari aku baca manual dalam bhsa jepun..claka punye budak..untuk pengetahuan ko,puas aku mnyumpah ko tuh 1 ari..aku tak mintak ko buatkn kje aku pun..aku cuma tnya maksud ja..agak2 r wei..kalo tak nak jawab,xpyh la nak jawab..ramai lagi orang lain aku boleh tnya..

1st time aku jumpe panagi orang jepun se hodoh ko..ye,yg pertama wpun aku dh duduk cni 2 tahun..tahniah la yer..

bagai kacang lupekn kulit..

selama nih ko mintak tolong aku,aku ajar elok ja,siap tggu smpai ko leh buat sampai habis lagi..camni balasan ko yer..takpe2,ni ngara ko..nnti 1 ari ko gi overc,ko rasa lah ape nasib ko nnti..ko tggu yer..

huh,emo habis..sebab tu aku simpan crita 4 ari seblum taip..kalo tak lagi bnyak la ku mnyumpah ko..tu pun masih berapi lagi..

note:bila dah benci,selamanya mmbenci..




3 comments:

eiza in the house.. said...

aduhai marah dah ko??...
ada mcm bunyi jepun tak..haha


sabar k..

Suraya I. said...

ko bg tendangan sang goku jela kt die weyh..

xAmU said...

@eiza..
sori r kak,memang geram tahap moksya dh time tuh..huhu
@suraya
ishhh...orang sopan mcm aku mana leh buat cmtuh..hehe