Monday, September 28, 2009

ceritera malaysia

alhamdulillah seperti yang aku cakap dalam post sebelum nih,aku dah menjejakkn kaki balik kat bumi matahri terbit nih.ari ni 1st day aku strt kelas.sem ni memang aku bizi habis r.subjek bnyk giler.yang killer2 plok tuh.oke kita lupekn jap soal sekolah..jom cter pasal msia dan raya..

aku sampai msia seminggu sebelum puasa.semnggu tuh memang aku balun habis lah semua benda yang ada kat pasar tuh.aku jadi cam jakun tengok pasar.maklumlah bese kat sini kalo nmpak daging or ayam je cnfrm xleh makan.so bila jumpe macam2 jenis ayam,aku jadi cam jakun.semua benda aku beli.aku habis dekat rm30 lebih gak lah sekali pergi pasar.dah lah ari2 pergi,maklumlah tempat aku ari2 ada psar wpun tempat lain2..as a result badan aku jadi bulat montel2 comel la jugak time tuh..hehe

citer pasal raya tahun nih,aku memang xcited giler la.mklumlah 2 tahun punyer raya..aku demam2 pun pegi ngecat rumah,kemas rumah.bazar tu jgn tanya lah,dh confrm ari2 aku pegi..huhu..


*keadaan rumah yang macam tongkang karam 15kali*

oke aku nak citer pasal raya plok..

RAYA PERTAMA:

aku bersengkang mata malam tuh kemas rumah sebab umah aku baru lepas siap renovate.so memang bersepah giler r.aku,awi,jerin,n ibu la tukang kemas nyer..

pagi tuh lepas aku masak tomyam,aku pegi solat sunat aidlftri.syahdu beb teringat tahun lepas aku saat camtuh tengah berkarate kat kelas karate..wuhuuu..

habis sembhyang,bermula lah sesi bermaaf2an.aku plok berminta maap tuh kesalahn 2 tahun.so bnyk sket la kne mntak maap..huhu



selesai semua bermaaf2an dan mnghulur duit2 raya,tiba lah ke sesi paling aku suka,amek gambar..huhu..
tahun ni tak banyak amek gambar sebab ibu dah ngantuk,maklumlah malam tu tak tdo kemas rumah..cian ibu aku..huhu..

habis sume tuh,makan sama tomyam,and pastu aku and adik2 aku terus pegi marhaban.kat kampung aku ada 4 jenis marhanban.marhaban laki bujang trang tang tang raya pertama..pehh kne jadi tukang baca doa tu beb..segan aku..huhu..

cter raya seterus nyer nnti,aku nak gi buat assgmnt sat..huhu..

side note:badan gi kelas,otak masih melayang ke malaysia..best wei msia,sape cakap msia tak best aku belasah nnti..fuh ganas2..

1 comment:

Olive Tree said...

Hi, it's a great blog.
I could tell how much efforts you've taken on it.
Keep doing!