Tuesday, March 15, 2011

gempa bumi sendai

pekaba penonton sekalian?
sihat2 kah di kala ancaman radioaktif seperti yang di gembur2kn kat paper msia ?
jangan risau kalian
brita2 kat msia tuh exaggerate je lebihh
keadaan terkawal sebenr nye
cume kitorg kne sediakn stok makann
& jimat kan letrik je
sebab letrik nk di salur kn ke kwasan tuh
untuk hospital2 n benda2 penting berfungsi

ouhh yerrr
aku baru balik dri korea semalam
so masa gempa bumi tuh aku xde pon kat bumi japang
gegaran gempa magnitud 8.8 n tsunami 10m
memang habis di sapu seluruh kawasan tuh jadi rata

tapi
alhamdulillah tempat aku jauh dari tempat tuh
alhamdulillah juga rakan2 se msia kat tempat tuh sume selamat

cuma sekrang riso psal nuklear tuh lah
plant 1=letupan hidrogen
plant 2=rod cair(kalo tak salah)
plant 3=letupan hydrogen
plant 4=terbakar (tapi dah di padam )

setakat nih bukan letupan nuklear cam berita msia cakap ye kawan2
tuh bru letupan hydrogen
nak citer detail kang pnjang sangat pulok hehe
nk detail baca kat sini
tapi kawan2 msia jangan riso
tak smpai msia iA radioaktif tuh

masa malam kejadian
wall fb aku memang penuh dengan budak2 mmber2 tnya keadaan aku
thank sahabat2 semua
serius gua terharu (T.T)

cuma aku tak puas hati la dengan sorang dua orang msia
untuk lebih detail
fizz fairuz,si zoy pelukis karton BH,and rosmah
ape hak korang nak main2 kan benda nih??
ingt best sangat ke komen/lawak bodo korang tuh??
lain kali kalo tak taw ape tak payah mengada nak komen

budak2 msia kat tmpt tuh pun
orang2 jepang yang tolong dyrg cari tempat berlindung
orang2 jepang2 yang bagi makan
orang2 jepang yang amej berat psal dyrg

doakan kami dan rakan2 di sini di permudahkan segala nye yer

**japanese is more muslim than muslim themself




2 comments:

Suraya I. said...

ijam!!
i'm glad ko akhirnye post sumthg in ur blog.
at lis ak tau ko slmt.
btw, even tmpt ko x slmt, juz t8 care and be careful k

xAmU said...

oke tq suraya.aku oke setakat arini,harap2 esok lusa pun masih oke la.sem bru dh nak stat nih.haiyokkk hehe