Thursday, April 1, 2010

hadiah hari jadi yang kedua

mak aku keluar kn aku pukul 830pagi kat bilik sembahyang rumah lama aku pada tanggal 28mac 1988..peh,sudah 22 beb gua tahun ni..sudah tua tua tua walaupun orang cakap muka baby face geli geli geli..

hadiah pertama sudah di terima dari encik puji,dy bagi gua ps2 dia yang dia selalu kalah main PES dengan aku tuh..haha..padahal aku yang bnyak kalah..takpe,aku saje je bagi peluang kat senior..kang kalo menang nnti kata durhaka sama itu senior plok..hihi.

ari ni aku bersama kengkawan ku pegi menolong junior aku yang baru nak pindah masuk rumah baru..maklumlah depa nih sume baru sampai dari msia,takkan kami selaku senior2 yang baik budi pemurah pulok tuh tak nak pi tolong kan..settle2 sume pastu kitorang pi lepak port biasa kat kedai makcik yang hot bernama restoren daifuku..makcik pun nak cakap hot,aduyai rosak otak ku cuti2 nih..

dah order2 tuh,tetiba rasa perut memang lapaq tahap cipan.maklum ler seharian kebulur tak makan.nak order 2 menu sorang,kang makcik tuh pndang pelik plok,dh macam pelarian somalia pulok gamak nyer nti.so aku dengan amet order la lagi 1 menu,mee goreng,kira kongsi r mee tuh..mee goreng makcik ni terbaik wooo,sedap gilos..

dah siap makan,perut seduah membulat macam gunung fuji,kami pun nak balik r sebab nak kejar maghrib kan.

masa nak bayar tuh,aku nak bayar bahagian separuh mee goreng tuh,amet cakap,`xpela,ni kira hadiah hari jadi ko.`..

hehe aku pun tak sangaka dapat hadiah camni,seriously 1st time r dalam hidup..tapi takpe beb,aku menghargai semua yang orang bagi kat aku.sekecik2 benda pun,kalo dy bagi dengan ikhlas kat aku,aku akan ingat n kenang sampai bila2 weh..

kadang2 mak aku bengang gak dengan pangai aku nih.yela,mana tak geram nyer dia kalo hadiah colour pencil yang menang masa darjah 1 dulu pun nak simpan jugak..hihi..

hidup ni sekejap jer,so live your life oke..

2 comments:

Anonymous said...

hahaha
eh tergelak lagi

lps baca entry ang ni,trus ilang kepenatan berkenkyu aku arini walaupun mengadap pasokon ja satu hari

xAmU said...

ang memang suke gelak yer..cukur jambang kang..haha