Sunday, February 14, 2010

lama tak tulis n3 trus kuar n3 sedey

gua sudeh habis exam..13 kali exam,4 minggu..macam SPM kan?

majlis soubetsukai atau bahasa orang putih nyer farewell party yang gua kene handle protokol nyer pun sudey selesai..

tapi n3 kali ni gue bukan nak citer pasal itu sumer..

gue dapat berita sedey dari adik gue jumaat lepas masa gue tengah uli roti canai nak buat untuk fareweel party.gue bizi so tak dapat nak menelepon dia..

rini gue tepon ibu gue,ibu gue citer benda tuh kat gue,gue rasa sedey giloss..macam2 lah dugaan adik gue sorang nih..

citer nyer gini..

adik gue tuh nama nyer awie.sementara tunggu result SPM nih,dia kerjalah part time sket kan kat kilang RAMATEX.alah kilang yang buat kain2 baju kurung yang korang pakai tuh.kerja kat kilang macam tuh memnag berat sket lah,sebab kene angkat kain 1 roll tuh dalam 25-26 kg.

tetiba dia rasa sakit dada masa tengah kerja malam shif 12 jam..dah 3 ari dah..so pagi tuh dia terus pegi klinik biasa tempat aku.then doktor rujuk dia pi poliklinik BP.doktor BP cakap dia ada masalah jantung.doktor tuh suruh dia pi buat appointment dengan doktor klinik pakar Hospital BP pulak..

balik tuh dia dok menangis ja.bila ibu aku tanya nape,dia diam jer..ibu aku ingt dia penat kerja malam tuh and tak tido lagi sampai petang tuh,so ibu aku bia kan jer..agak nyer bila dia dah penat nangis,dia tunjuk surt doktor tuh kat ibu aku..dah ibu aku plok dok nangis..

then bila ibu aku tepon kakak aku,makcik2 aku pulok tepon tanya camne..dah jadi nangis beramai2 plok..

yang buat aku sedih tuh,awie dok mngadu kat ibu aku jer yang dia susah nak tido,tapi bila dah tido rasa susah sangat nak bangun..lately pun ibu aku cakap dia jadi pendiam je,makan pun tak lalu,duduk sorang2 jer..

awie ni,bukan aku nak puji adik sendiri,tapi aku rasa banding kan dengan aku,dia ni berganda2 lagi baik dari aku.soft spoken,agama pun boleh tahan lagi kuat dari aku,tak pernah nak tinggi suara.tapi kekadang aku pun tak taw knapa la dia ni banyak sangat dugaan dalam hidup dia..dia ni antara adik beradik aku antara orang yang rapat lah dengan aku.maybe sebab aku dengan dia takdelah beza sangat umo kot..senang nak sharing sume benda..

so maybe kalo emergency,maybe aku balik msia kot bulan 3 nih..dapat balik semnggu dua pon jadilah nak tengok keadaan dia camne..risau jugak lah dengan keadaan dia sekrang nih..

doakan adik aku yer kalian semua penonton blog nih..


6 comments:

FaTiN said...

harap2 tak ada apa2..tapi adik ko sakit ape? apa2 pun semoga awie cepat sembuh..

xAmU said...

tataw lagi..bulan depan nih ad appointmnt dengn klinik pakar..slma nih sihat jer dia..
entah lah..
doakan yer..

Beautiful Disaster said...

insyaAllah tak ada apa-apa. doa aku untuk adik kau. sabar yer.

xAmU said...

terimass..cuak gak nih..huhuh

Anonymous said...

Salam

elok jugak balik tu.. leh tengok and may be sembang2 dgn adik tu... kalau duit bukan masalah dan masa sesuai, elok sangat la...

hope everything will be ok..
hidup jauh merantau nie, kalau niat tu dah ada teruskan la.......

xAmU said...

wassalam..

tenkyu..btw sape ni ek?