Thursday, November 5, 2009

makcik cleaner

sem ni aku punye projek adlah membuat robot..kitorg di bhgi2 dalam kumpulan..1 kumpulan dalam 3 orang r..nanti akhir sem kan,ad pertandingan antara group2.sape punye group yang leh sampai hjung trek,group dy menang..tapi bukan sennag wei,trek dy bukan stret,penuh caabaran n pancaroba wei..so kne pandai2 r setting bentuk robot,main2 sket sensor,programng tu dh confirm..pehh..nasib baik lah aku memang minat bab2 robot nih..

ha rini group aku ada discssn psal robot2 ni gak la..kitorang buat kat dalm dewan kuliah r..dewan tu 0 ja,tengah xde kelas..

ha,yang ni baru nak masuk cter..apela mukaddimah punye panjang tapi takde mngena pun dengan ape isi yang aku nak tulis..aduyai..

sebenr nyer aku nak cter psal prosuder makcik2 cleaner bersihkan dewan kuliah aku nih..

1 group tuh dalam 5 hngga 6 org r..mula2 dia akan mintak izin kita dulu nak bersih kan dewan tuh..sopan giler wei cleaner makcik2 jepun nih..kalo kat msia,jangan harap dia nak mntak izin,silap2 ko kene halau kuar..tol x??haa...

bila kita dah bagi izin,then makcik2 tu akan cek bawah meja..kan bawah meja kan ada tempat cam letak barang kan..ha,dyrg cek r kalo ada sampah2 ka,ada barang tertinggal ka..then sebab meja bese nye kat dewan kuliah uni aku nih ad 3 row,3 orang amek vakum,stiap sorang amek 1 row..then lagi 3 orang gi lap meja..dyrang buat dari belakang trus sampai kedepan..

bila yang mkcik2 yang lap tu dah siap lap meja,sorang akan lap white board.then sorang akan masukkn smph2 dalm plastik,sorang lagi ganti pemadam white board.baru aku taw rupenye kan pemdam white board kat kelas kuliah nih dyrg akn ganti tiap kali bersihkn kelas.dah ready yang dh siap di bersihkn,tinggal ganti yang dh kotor tu je..bila ada yang dah siap,trus move on ke kelas kuliah lain,takde nak tggu sampai yang lain siap..

tetiba aku kagum..macm tengok persembhn teater..laju giler wei buat kje..tepuk tangan sket jom ramai2..

gilos bersystem org jepun..tu baru cleaner,leh bayang tak system dyrg kat kilang?cuak siotttt klo nak kej kt cni..hihi..

side note:punye la takde idea,mkcik cleaner pun jadi ja buat topic..jom dengar lagu nih..

No comments: